
Somos sabedores do bo criterio de todos vós, pero do dos demais? Non sempre son ben intencionados e por iso a Organización Mundial da Saúde (OMS) fíxonos unha advertencia que sexamos prudentes e cautos fronte á infodemia. O que? Non vos preocupedes, o DRAG, que está ao cabo do conto do que ocorre ao seu redor, acaba de incorporar unha serie de palabras que pasaron de ser descoñecidas para a maioría de nós, ou de uso minoritario, a estaren na boca de todas e todos nós. Entre elas está infodemia que se define como a “propagación rápida e abundante de información falsa entre as persoas e os medios informativos”.
Infodemia é un termo neolóxico que nos leva ás distintas canles de comunicación que empregamos na actualidade: os medios de comunicación de masas, as redes sociais e os díxomes de toda a vida. A nós chega froito da adaptación do inglés infodemic, que segundo o dicionario de Oxford é ‘unha proliferación de información diversa, sen fundamento, relacionada cunha crise, controversia ou evento, que se difunde rápida e sen control a través de noticias, en liña e redes sociais, e que contribúe a intensificar a especulación ou ansiedade’. Fórmase polo acurtamento do vocábulo information (información) mais epidemic (epidemia). Refírese, polo tanto, a un andazo de información que pola rápida circulación e a oportunidade de chegar a moi lonxe ten efecto amplificador do bo e tamén do malo, onde o perigo radica na falsidade dalgúns contidos. Á par temos a palabra infoxicación, un acrónimo resultado da frase “intoxicación por información”. A consecuencia da infoxicación vai da ansiedade ao desgusto que provoca o exceso de información nun receptor que non é quen de xestionar e comprender tanta información, tan diversa ou mesmo contraditoria.
A estas alturas sabemos, tamén, que hai noticias falsas, que no mundo anglo-falante denominan fake news. Son aquelas que, baixo o aspecto de xornalismo rigoroso, difunden unha mentira co propósito de influír nas persoas que accedan a esa información. Non é unha novidade, desde a antigüidade o ser humano quixo manipular a opinión pública.