Nicho de mercado

Tocounos vivir nun tempo no que a loa aos emprendedores e ás emprendedoras é unha constante. Mais cómpre estudar concienciudamente onde se van investir as forzas e, sobre todo, os cartos cando se trata dun proxecto empresarial. Por iso xorde a necesidade dos estudos de mercadotecnia. Esta é unha “actividade que consiste no desenvolvemento e aplicación dun conxunto de técnicas destinadas a adaptar a produción e comercialización dos produtos e servizos á satisfacción da demanda dos clientes e á obtención dun beneficio comercial”. Parece que calquera que pretenda ter boa cabeza coas finanzas procurará que o ámbito de investimento estea pouco explotado, de xeito que o capital poida ser amortizado e xere beneficios máis pronto ca tarde.

Nas circunstancias sinaladas recoméndase elaborar un estudo de mercado, “conxunto de accións destinadas á obter e analizar a información relativa a un mercado dado, en especial no referente ás condicións da oferta e da demanda, as posibilidades de comercialización dun produto ou servizo, o estudo das necesidades dos consumidores ou a análise da competencia”. Unha vez concluída esta pescuda coñeceremos as carencias dos e das futuras consumidoras para lles poder presentar as nosas propostas e satisfacer as súas necesidades. Philip Kotler, o pai da mercadotecnia, denomina esta descuberta co termo nicho de mercado, que define como o “grupo de persoas (máis pequeno que un segmento de mercado) con necesidades e desexos específicos, vontade para satisfacelos e capacidade económica para realizar a compra ou adquisición”.

TERGAL recomenda o uso da locución nicho de mercado ou oco de mercado no ámbito da economía e da mercadotecnia. O substantivo nicho é unha denominación común ás linguas da nosa contorna para referirse ao ‘oco feito nunha parede para a colocación dun elemento ornamental’; así o atopamos en francés, niche; en italiano, nicchia; en portugués, nicho; e mesmo en inglés, niche. En todos estes idiomas tamén aparece a locución especializada equivalente á galega nicho de mercado, formada de modo semellante: market niche, niche de marché, nicho de mercado, nicchia di mercato. Existen outras locucións terminolóxicas formadas coa palabra nicho: no ámbito da bioloxía e da ecoloxía falamos de nicho ecolóxico “posición relativa que ocupa unha entidade biolóxica dentro dun ecosistema determinado”; de nicho efectivo “posición que ocupa unha entidade biolóxica nun ecosistema tendo en conta os factores físicos e as interaccións cos competidores”; e tamén de nicho fundamental “posición que ocuparía unha entidade biolóxica nun ecosistema en ausencia de interaccións con competidores”.

Por outra parte, cómpre sinalar que na nosa lingua o substantivo nicho posúe a acepción “cavidade feita nun muro ou parede para sepultar un cadáver” que coñece tamén o castelán, pero non así outras linguas próximas.

Palabras traballadas

Todos os termos que traballamos, fóra das Palabras do día, ordenados alfabeticamente.

Ver

Palabras do día

Unha palabra cada día dos 365 do ano, ordenadas alfabeticamente ou por data.

Ir